21 Kasım 2013 Perşembe

KİTAP YORUMU:ÖTEKİLER ARASINDA 



 
 
 
 
Morwenna Markova kendisinin kullandığı ismiyle Mori sizi derinden etkileyecek , zekasıyla dehşete düşürecek .Bir insanın sadece 15 yaşındayken bile yaşının iki , üç katı insanlar gibi (ki hala o yaşa gelmiş aklını kullanamayan bir dolu insan var)düşünebiliyor , yaşayabiliyor ve dayanıyor olmasını aklınız almayacak. 

 
 Mori'nın annesinden yana yüzü gülmemiş çünkü annesi kaçık bir büyücü ikiz kız kardeşiyle annesinin perileri ele geçirme planını suya düşürürken kız kardeşi ölüyor kendiyse topal kalıyor tek çare olarak onları bebekken terk etmiş babası ve büyücü üçüz halalarının yanına ingiltere'ye kaçmakta görüyor .Mori'nin pek arkadaşı yok herkes ondan uzak duruyor geriye arkadaş olarak pek de konuşma yanlısı olmayan periler kalıyor.Mori bu yalnızlığını  gidermek için kendini kitaplara vermiş durumda okul kütüphanesiyle halk kütüphanesi arasında mekik dokuyor resmen ilgi alanıysa bilimkurgu kitapları(bir de ben kendimi bilimkurguya yakın hissederdim siz bu kızı görün asıl)emin olun Mori'nin tükettiği kitap sayısını gördükçe kendinizden utanacaksınız(şahsen ben şu an yerin dibine geçtim oradan kendime yer beğeniyorum)mori halk kütüphanesindeki bir bilimkurgu grubuna dahil oluyor ve orada tatlı mı tatlı Wim'le tanışıyor .Wim'de Mori'nin büyülü dünyasında kendine yer buluyor işte size mori ve wim arasında geçen konuşmadan bir alıntı:
 
'Hep böyle şeyler yapmaya devam edecek misin? diye sordu
 
'Bilmiyorum' dedim ' Hep yaptım. Ama artık eskisi kadar işe yarayamıyorum. Sanırım...sanırım çocuklar bunda daha iyi , çünkü grinin daha az tonuna sahipler.
 
Mori sizin aklınızı başından alacak buna emin olun onun zekası karşısında hayranlığınızı gizleyemeyeceksiniz hemen bir kitapçıya koşun Mori'nin dünyasında kendinize bir yer edinin. Aldığı ödülleri sonuna kadar hak eden destansı bir roman.
 
 
 
 






                                                            
 

Kategori:Roman - Bilimkurgu - Fantastik
Yazar:Jo Walton (Çeviren: M. İhsan Tatari)
Üretici:İthaki Yayınları
 Sayfa Sayısı:376



                                             


 


                                             





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder